Van Laughlin Nevada naar Flagstaff Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van Laughlin Nevada naar Flagstaff Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van Laughlin Nevada naar Flagstaff Arizona

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

10 September 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Zo snel mogelijk lieten we Laughlin voor wat het was. Bij Subways zowel de auto volgegooid als onszelf met een lekker broodje, koffie & orange juice wat we onderweg even opaten. Richting Kingman via route 66 waar we terug belandden in de 50's bij Hackberry. Langzaam aan veranderde de bergen en rotsen van Arizona in bosrijkere gebieden. Bij Flagstaff ligt een vulkaangebied wat we na een bezoekje aan Flagstaff downtown, incl Koreaanse lunch, gingen bezoeken. Flagstaff is volgens Sjaak net een plaatsje uit de serie Dr Hart en dateert uit 1882. Daarna Sunset Crater en Wupatki National Moment bezocht. De Indiaanse boeren leefden daar 800 jr terug en van hun dorp en huizen zijn ruines over. Niet normaal zulke wijdse vlakten en kan zo gebruikt worden in den cowboy-film. Daarna toch op zoek naar een koffer die we in de plaatselijke mall hebben gevonden. Op de heenreis werd mijn zuinigheid van 1 koffer zwaar afgestraft met €70 boete omdat hij te zwaar was. Raar hoor, 2 koffers van 23 kg mag wel maar eentje van 32,5 kg niet. Nu zijn we aanbeland in een typische tv-motel. 2 laags met een galerij en alles in 1 kamer. Keurig en van alles voorzien. High speed internet en gratis hot breakfast included. We kijken uit op het zwembad. Morgen via Grand Canyon naar Page, Lake Powell.