Dag 10 - via Sequoia National Park naar Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 10 - via Sequoia National Park naar Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 10 - via Sequoia National Park naar Modesto

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

15 September 2014 | Verenigde Staten, Modesto

Vandaag geen ontbijt in het Holiday Inn dus eerst naar de plaatselijke Walmart om iets te scoren. Ook moest de tank weer vol want in Seqouia NP kan je nergens tanken. Dat tanken is elke weer een verrassing. Doet ie het wel of doet ie het niet. Elke pomp is anders. Dan doet de credit card het wel en moet er eerst een handle worden overgehaald eer je kan tanken of dan moet je weer naar de cashier gaan omdat je soms een postcode nodig hebt om te kunnen tanken. De cashier zwiept je creditcard door het apparaat, je noemt het bedrag waarvoor je wilt tanken en hopla de tank kan vol (als de slang meewerkt ;-)
De weg naar Seqouia is makkelijk. Het is vanuit Visalia 1 weg en die weg is al spectaculair. Via Three Rivers rijd je het NP in. Wat een prachtige natuur. Afwisselend boomgaarden met citrusfruit, walnoten, druiven en meadows en berglandschap. Allemaal mooi groen met prachtige zongedroogde gele en oranjebruine tinten. We rijden door Central Valley, de graanschuur van Californië, grenzend aan de Sierra Nevada op weg naar de grootste bomen van de wereld, de Sequoia Trees. Deze woudreuzen staan op zo'n specifieke hoogte dat de groeicondities optimaal zijn. De natuur is werkelijk prachtig. De highway slingert helemaal door de westkant van het park. Verdwalen kan niet. Er zijn veel hiking trails maar daar zijn wij niet toe uitgerust. We volgen dus de route en wandelen wel naar de General Sherman Tree, de grootste boom vd wereld. Een omvang van 31 meter. In dit bos zitten ook beren en als je gaat wandelen word je gewaarschuwd en zijn er instructies what to do. Helaas wandelden wij niet dat stukje bos waar ze blijkbaar zitten. Een Amerikaanse vrouw vertelde dat ze 2 baby bears had gezien. Mooi voor haar, jammer voor ons. Mama Bear zal vast in de buurt geweest zijn.
Daarna moesten we weer over de saaie 99 naar Modesto. Toch nog 2,5 rijden. Voor Yosemite hebben we geen tijd. Het is hier minstens 2 uur vandaan en dan ben je nog niet waar je wilt zijn. Na zo'n lange reis van gisteren en vandaag hebben we daar ook geen puf meer voor. Morgen voor 3 dagen naar San Francisco. Nu gaan we weer een heel ander deel van de USA zien. Dag woestijnen en berglandschap. Op naar de city en de Atlantische kust.

Tags: Seqouia, USA