Dag 12 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 12 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 12 - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

17 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Onze kamer in bet Pickwick hotel is een plaatje uit een poppenhuis. De muren zijn net zo dun en de ramen niet geïsoleerd, ondanks de voorzetramen. We kunnen buiten alles letterlijk horen. Ondanks de herrie van de straat hebben we toch allebei wel geslapen. Sjaak kreeg een omdraaiverbod, want - ondanks dat men fantastische bedden beschrijft - bij elke draai zwiep ik omhoog. Het mag de pret niet drukken: het hotel ligt supercentraal en in no time zitten we op de hoek Market St en Powell St. Bij dit hotel geen ontbijt en ik had ook al een Spartaanse start, a cold shower. Het warme water was on strike. Verfrist dus op de hoek van het hotel een broodje en koffie weggewerkt en toen op naar de hop on, hop off bus. We bleven zitten tot de brug. Daar stopte de bus 15 minuten (niet elke chauffeur doet dat bleek later) om foto's te maken. De bus reed met mij en zonder Sjaak weg en toen het tot mij doordrong dat hij niet upperdeck kwam moest ik de bus laten stoppen zodat ik eruit kon gaan. De bus kon niet keren en ik moest teruglopen. Gelukkig stond hij er nog. We besloten over de brug naar de zuidzijde te lopen, goed uitkijkend voor alle fietsers want het is een populaire walk/bikeride. We moesten aan de andere kant 30 minuten wachten tot de volgende bus en reden opnieuw over de brug. Deze chauffeur stopte niet en wij konden onze tour vervolgen. Bij Fisherman's Wharff moesten we er allemaal weer uit om een stukje verderop de bus downtown te nemen. Bij Chinatown stapte we uit. SF is net een beetje als New York, een Italiaans stuk, Chinees stuk, een financial district. Alles vloeit in elkaar over en de straten zijn ietwat stijl (er zijn heuvels van meer dan 30% stijging) die wij NL natuurlijk makkelijk kunnen lopen. ;-)
Vlak bij ons hotel is een groot winkelcentrum. Beneden ontdekten wij gisteravond een heel eetgedeelte. Net hebben we daar Japans geluncht. Nu even aan de koffie op de kamer. Vanochtend vroeg heb ik al kaartjes gereserveerd voor de whale watching tour voor morgen in Monterey. Dat wordt hier dus vroeg vertrekken, rond 7 AM. Dan rijden we via de kust naar Santa Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Sjaak en Carola

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24428

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2022 - 07 September 2022

New York

31 Augustus 2019 - 22 September 2019

Deep South and more

03 September 2017 - 19 September 2017

Rockies & Yellowstone

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

09 September 2015 - 24 September 2015

Rondreis Miami-cruise Bahama's-Ontario/Canada

06 September 2014 - 22 September 2014

Best of the West - USA

Landen bezocht: