Dag 4-5-6 - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 4-5-6 - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 4-5-6

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

15 September 2015 | Bahama's, Bahama Islands

Dag 4 - Nassau/New Providence - Bahama's

Lekker geslapen in de kleine cabin. Het op de achtergrond ronken van de motoren werkte rustgevend. Vanochtend vroeg nieuwsgierig naar het uitzicht ging Sjaak even aan dek kijken. Nog donker en niets te zien. Tijdens ontbijt zit je dan ineens aan dek in de haven van Nassau. Best apart. Omdat je zo hoog op het schip zit heb je mooi uitzicht. Naast ons andere cruise schepen. Ontbijt zeer uitgebreid. Voor elk wat wils. Na een rondje schip aan wal. Je loopt zo in de toeristenval van aangeboden taxi's, tours, trips naar het dure Atlantis Resort. Op de valreep een tropische stortbui met een klap onweer waar je u tegen zei. Welkom op de Bahama's. Na kort door Bay Street gelopen te hebben besloten we toch maar op het aanbod van een chauffeur in te gaan. Voor $20 pp een tour van 2,5 uur over het eiland. Een stuk goedkoper dan de door de cruise aangeboden excursies. De chauffeur zorgt voor een vol busje met toeristen en off we go. Bloedheet, klam door de stortbui, maar wel een ervaring. De chauffeur vertelt over de geschiedenis en rijdt ons langs huizen/gebouwen. We stoppen bij de Queens Staircase, een door 600 slaven met de hand uitgehouwen trap, waarbij de vrijgekomen stenen werden gebruikt voor de bouw van een fort. Daar is ook een marktje voor souvenirs. Verder naar de rumcake factory om wat te proeven en niet te kopen. Langs een huis waar 007 in de film Casino Royal door de muur sprong. We stoppen bij een strandje voor een Big Mama. Veel rum, kokosmelk en sap. Dan worden we naar het Atlantis Resort op het nabijgelegen Paradise Island gebracht. De gids doet zijn best en probeert het iedereen naar zijn zin te maken.
Terug naar de boot waar ik een heerlijke dip in het zoutwaterzwembad doe en even aan dek zon en in een boek begin. Later samen op het achterdek de afvaart afgewacht. In de hut wacht weer een lekkere douche en straks weer lekker eten in een van de restaurants.

Dag 5 - Great Stirrup Cay
Hoogtepunt. Vandaag eindelijk eens op normale tijd wakker. 08.00 uur. Als we op dek komen blauwe zee rondom ons en daar ligt het in 1977 door NCL gekochte privé eiland. Met tenders (bootjes) worden we na het ontbijt overgezet. We gaan lekker op de strandstoelen liggen en ik neem direct een duik in het heerlijke water. Snorkel mee. Prachtige vissen in alle soorten, kleuren en maten. Zie zelfs een zee-egel en later nog een verdwaalde stingray. Op het eiland is gratis bbq op diverse plekken. In de loop van de middag houden we het voor gezien. Terug naar de boot waar ik mij nog verder in het zweet werk in de gym, met uitzicht op de Berry Islands. Wie wil dan nou niet! Na een heerlijke douche gaan we voor diner in een van de restaurants eten. Daarna nog even op het achterdek. Morgenochtend worden we wakker in Miami.