Dag 11 - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 11 - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Ottawa

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

19 September 2015 | Canada, Ottawa

Gisteravond na het eten Ottawa by Night aanschouwt en tot onze verrassing was er precies die avond een light show, getoond op het Parlementsgebouw. Met lasers werd de geschiedenis van Canada verteld afgesloten met het volkslied. Heel mooi! Jammer dat ook hier de angst van aanslagen er is. Er loopt genoeg gewapende politie rond, geweren in de aanslag.
De Canadezen zijn erg vriendelijk. Op straat wordt er gegroet en de immigranten die ooit naar Canada vertrokken staan je graag in hun moerstaal te woord en vinden het leuk NL te spreken.
We ontbijten in een café. Voor ca $5, exclusief BTW en tip, heb je eieren, toast, gebakken aardappelen en koffie. Het smaakt prima. We besluiten de wandelroute over de brug te nemen naar het Franse deel, de provincie Quebec, gewoon aan de overkant van de Ottawa rivier. We bezoeken het winkelcentrum en omdat het ineens regent besluiten we maar te lunchen. In de meeste winkelcentra vind je grote dinner halls waar je te keus en te keur kan kiezen wat je wilt eten. Bij ons zijn de combo's favoriet. Je kan kiezen voor rijst of noedels ofzo en kan daar van alles bij krijgen, garnalen, beef, kip, groenten. Wel een manier om aan je dagelijkse groenten te komen, want echt .. Net als in de USA, ook hier in Canada is dat geen standaard voedsel. Thuis een inhaalslag maken dus.
Ottawa is klein, rustig en gemoedelijk, maar wel de hoofdstad van Canada. Canada .. Het land van immigranten.