Dag 12 - Gore's Landing Rice Lake - Reisverslag uit Kawartha Island, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 12 - Gore's Landing Rice Lake - Reisverslag uit Kawartha Island, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Gore's Landing Rice Lake

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

21 September 2015 | Canada, Kawartha Island

In Ottawa is vandaag de Military Run. Een halve marathon waar veel militairen uit allerlei landen uit deelnemen. Na het ontbijt komt net iedereen voorbij. We gaan weer op pad. We hebben een rit van 3,5 uur voor de boeg maar daar draaien we ons hand niet voor om. De afstanden zijn hier niks vergeleken met onze reis van vorig jaar. We gaan via highway 15. Een gemoedelijjke highway door bossen en langs meren ook wel de Trans-Canadian highway genoemd. We lunchen bij Tim Horton's.
We gaan van de weg af en rijden door een licht glooiend berglandschap. En daar is de Victoria Inn, aan het meer gelegen. Paradijs op aarde. We zijn vannacht de enige gasten. Afgelopen weekend was er een bruiloft. Als we met zware koffers de bovenste zolderkamer krijgen toegewezen vragen we een andere kamer. We gaan echt geen 3 trappen op met zware koffers. Omdat we de enige zijn is het geen probleem en krijgen we een andere (betere) kamer met prachtig uitzicht op het meer. We laten alles voor wat het is en gaan met een boek bij het meer zitten. We maken prachtige foto's. Ineens komt er een ouder echtpaar aan die hier pas zijn komen wonen. Ze zijn op ontdekkingstocht. Ook zij weer allervriendelijkst en ook zij kennen NL. Net als wij besluiten zij hier te eten. Het eten is ook heerlijk. Het is hier een paradijs op aarde en Sjaak stelt voor te verhuizen naar Canada. Dan nemen we iedereen wel mee!
Na het eten genieten we van de zonsondergang. Het wordt frisser en we gaan op tijd naar de kamer, verder in onze boeken. Morgen staat er een ontbijt voor ons klaar en gaan we naar ons eindstation, the Niagara Falls!