Van SLC naar Moab: Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van SLC naar Moab: Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van SLC naar Moab: Arches NP

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

05 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

Gisteravond 8 pm vielen de luiken dicht. Jetlag! Het gevolg is dan wel dat je heel vroeg wakker wordt. Een paar keer 's nachts wakker geworden maar gelukkig weer snel in slaap gevallen. Om half 5 toch wel klaarwakker! Toen maar bijtijds eruit, naar Wallmart om ontbijt in te slaan en koffie to take bij de inpandige McDonald. Op naar Arches. Via de scenic route 191 en later de 6 ook weer vlot alles kunnen vinden. Tussendoor even gestopt om heerlijke Griekse yoghurt met fruit te eten en een klein pecan-taartje. Onderweg al een paar keer vuur geroken van de nabije bosbranden waar we tot nu toe nog geen last van hebben. Het was vandaag weer een warme dag. Temperatuur van rond 40 gr en uiteraard arriveren wij op het heetst van de dag in Arches. Ach we smelten niet maar het is echt heet, zo'n droge warme fohnlucht. Met deze hitte en een briesje is een vuur zo gestart. Voor we op stap gaan toch maar even de alerte checken. Ondanks dat het Labour-day was, was het niet echt druk in het park. Op de site van het NP wordt hiervoor gewaarschuwd, maar op elk uitzichtpunt hadden we plek voor de auto. Korte trails hebben we gelopen, maar voor de langere was het echt te warm. Als je 4,5 uur de tijd hebt kan je echt alles zien en ook wel uitstappen en wat lopen naar de uitkijkpunten of korte trails doen. Er gaat maar 1 weg door Arches en die rijd je dus zowel heen als terug. Er wordt 's nachts aan de weg gewerkt en sommige delen zijn afgesloten maar nu met Labour-day lag het werk stil en konden we overal komen. De aangeschafte koelbox werkt prima. Je hebt het echt nodig als je zulke afstanden rijdt en zeker met deze hitte. Bij Devil's graden zagen we nog een hert met 2 jongen. Een mooie trail waar zelfs tussen de rotsen een heerlijk briesje waaide en schaduw was. Zou de duivel je hiermee lokken? Ik weet niet precies waarom het zo heet. Misschien omdat het het laatste en hoogste deel vh park was? Geen idee, maar het was er wel duivels mooi! Nu in het Super 8 motel. Mooie gerenoveerde kamer met 2 Queens en laminaat. Straks eens even kijken waar we gaan eten. Vanmiddag in het park geluncht met knabbels rauwkost en dip, dus een American burger is straks best verantwoord!