Dag 7: van Cheyenne naar Hot Springs-South Dakota - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 7: van Cheyenne naar Hot Springs-South Dakota - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 7: van Cheyenne naar Hot Springs-South Dakota

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

10 September 2017 | Verenigde Staten, Hot Springs

Vanochtend eerst ontbijt in Radisson hotel. American breakfast met ei, aardappel en toast. Een goede bodem voor onderweg. Om de lunch te scoren rijden we weer even naar de Wallmart. Het is hier bijna Halloween dus voor kleine nicht & neef wordt iets leuks gekocht, een verkleedkostuum. Voor mijzelf 3 leuke shirts gekocht. Ik vind het wel iets hebben die grote supermarkten waar alles te koop is. We moeten even terug naar het hotel want ik ben m'n gsm-snoer en USA-stekker vergeten. Gelukkig mogen we de kamer even op en daar zit alles nog in het stopcontact. Via de Facebook-pagina had ik tips gevraagd voor de reis naar Hot Springs. Het advies kwam om de Goldrush byway 385 te volgen, via de staat Nebraska. De vroegere pioneersweg waar het goud uit de mijnen van de Black Hills werd vervoerd. In de verte zien we Chimney Rock, de Courthouse Rock en Jail Rock maar we rijden er voorbij. Voor nu genoeg stenen gezien. Als we eerlijk zijn, de goldrush route is saai. Het is de extra reistijd niet waard. Veel akkerbouw, wat heuvels, het doet ons eigenlijk niet zoveel. Behalve dan wetende wie hier te paard en wagen het landschap heeft doorkliefd. We zien gitzwarte en diepbruine koeien, balen hooi, silo's. Het is soms net Tholen maar dan veel uitgestrekter. Er is nergens een pittoreske rustplaats. Onderweg veel historic marks maar dit zijn gedenkstenen waar eea op vermeld wordt. We lunchen bij de Subway. Hier wordt voor de 2e keer gevraagd wat we hier in hemelsnaam doen. Blijkbaar zijn ze geen toeristen gewend. Als we bijna bij Hot Springs zijn ziet Sjaak ineens iets van een rodeo gaande. We rijden er naar toe en aanschouwen een paar barrel-races. Wie gaat te paard het snelst om olie-vaten heen. Echt heel gaaf! Als we in de Super 8 aankomen is alles weer naar tevredenheid. Alles wat we nodig hebben is aanwezig, de Mammoth Site waar we morgen naartoe gaan ligt er naast en de omgeving is prachtig. We rijden nog naar Hot Springs zelf maar daar is het uitgestorven. Het oogt pittoresk maar er valt niets te beleven. We besluiten nog naar de Wild Horse Sanctuary te rijden. Een 17 km uitgestrekt gebied waar wilde Mustangs leven. De paarden staan rondom het visitorscentrum en we kunnen ze fotograferen. Op de terugreis rijden we langs de Cascade-Falls. Hier kan je zwemmen in kleine natuurlijke Pools en de plaatselijke bevolking wipt daar even aan voor een frisse duik. Er zitten wel ratelslangen dus voor de zekerheid kijk ik even extra om mij heen. Naast het hotel ligt restaurant Woolly's Grill and Cellar waar we echt heerlijk eten. Baked potatoe met verrukkelijke steak. We hoeven alleen de parkeerplaats maar over voor ons hotel. Perfecte plek dus! In het hotel nog een bakkie koffie met een home-made pie. Ze zijn maar 50 cent p/St bij de Wallmart en lekker dat ze zijn!! We gaan ze meenemen in de koffer!