Dag 8: van Hot Springs naar Rapid City/black Hills - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 8: van Hot Springs naar Rapid City/black Hills - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 8: van Hot Springs naar Rapid City/black Hills

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

11 September 2017 | Verenigde Staten, Rapid City

Vandaag reizen we van Hot Springs naar Rapid City, we verlaten ons prachtig gelegen Super 8 hotel. De route gaat de Black Hills in, via Windcave National park naar Custer State Park, daar aangekomen zien we gelijk al een bizon naast de weg staan, verderop staan er weer een paar. Verder zien we honderden stokstaartjes en een verdwaald hert. Bij een visitors center ligt er een slang op het pad. We zien dus de nodige dieren in een korte periode. Al rijdend passeren we een kudde van meer dan 100 bizons en iets verderop staan ze op de weg. De grootste bizon staat stil en houdt de auto's tegen zodat de rest kan passeren, dit op een meter van onze auto. De volgende stop is het Crazy Horse memorial, hij was de overwinnaar van generaal Custers in de slag bij little big Horn. Daarna vervolgen we onze weg naar Mount Rushmore, de vier presidenten koppen in de berg. Prachtig om dit te zien. The Black Hills en de hierin gelegen parken zijn de moeite meer dan waard!