Dag 11: naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 11: naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 11: naar Cody

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

14 September 2017 | Verenigde Staten, Cody

Vandaag gaan we naar Cody. Niet via de Interstate maar we nemen de Beartooth Highway. Dwars door en over de bergen van Yellowstone, Rocky Mountains. De 212. Een prachtige route. We gaan van hoge temperatuur naar lage en bij de sneeuwgrens wissel ik toch even van kleding. Haarspeldbochten, ravijnen, vergezichten, gletsjers, meren .. we zien het allemaal. Dan nemen we de 296, chief Joseph byway. Ook de moeite waard en we rijden soepel naar Cody. We hebben een prima hotel van Holiday Inn en op loopafstand van het leuke centrum. Je voelt je echt wel een beetje Western. Om 6 pm is er bij historisch Hotel Irma een voorstelling. Buffalo Bill oftewel mr Cody himself is hier de eyecatcher. Er is een groot museum over hem maar dat was nu dicht. Je kaartje is 2 dagen geldig omdat het zo groot is. We lopen zo nog even terug om iets te gaan eten. Morgenvroeg op pad. Naar het hotel in West-Yellowstone is het 3 uur rijden waar we 2 nachten zullen blijven, de Gray Wolff Inn. Maar we nemen op de heenreis de onderkant van Yellowstone NP mee met de watervallen, geisers etc dus de dag zal gevuld zijn!

Tags: Cody, yellowstone