Dag 14: Grand Teton - Reisverslag uit Moose Junction, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 14: Grand Teton - Reisverslag uit Moose Junction, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 14: Grand Teton

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

17 September 2017 | Verenigde Staten, Moose Junction

Vandaag verlaten we een besneeuwd Yellowstone en gaan op weg naar Grand Teton NP. Het duurt nog even voor we Yellowstone uit zijn en we zien opnieuw bizons en bezoeken Grand Prismatic, de hete bron met de mooie kleuren. De zon schijnt, maar het is nog koud. Toch ziet Yellowstone er nu wel mooier uit, al is de sneeuw wel bijzonder. We rijden weer enkele Miles en opnieuw een donkere lucht en natte sneeuw. Richting de Zuidelijke uitgang blijft het koud maar de zon schijnt meer. Grand Teton is een stuk kleiner maar wel wijdser. Waar je in Yellowstone de weg ziet met aan beide kanten hoge dennenbomen, in Grand Teton zie je meer omdat er aan de weg meer weidevlaktes zijn. Overal torenen wel de prachtige bergen uit. We zien de scherpe toppen met sneeuw. Prachtig! We zien weer een ander hertensoort, maar helaas geen beren of een moose. De enige moose die we zien is opgezet en staat voor de winkel in Jackson Hole. We bezoeken Mormon Row, de pittoreske huisjes/schuren uit de tijd dat de Mormonen als pioneers zich vestigden in de Tetons. Jackson Hole is een leuk ingericht stadje. Van oorsprong heel oud, gezellig ingericht en de stoepen zijn houten veranda's en de shops hebben leuke gevels. Veel art-winkels en sieraden en woonwinkels met country-items. Echt geweldig! Vanavond gaan we op zoek naar een steak. Het is zaterdag vandaag en het is druk. Vanavond zal het allemaal verlicht zijn, dus gezellig om te zien. Je waant je hier wel al in de december-maand, het oogt allemaal erg christmas-achtig. Morgen 5 uur rijden naar Salt Lake City, einde van onze trip. Maandagmiddag vliegen we terug naar NL.