Petersburg - Reisverslag uit Petersburg, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Petersburg - Reisverslag uit Petersburg, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Petersburg

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

19 September 2019 | Verenigde Staten, Petersburg

We zitten nog in de Country Inn & Suites in Petersburg, vlakbij het battlefield. Het ontbijt vanochtend was lekker. Vandaag stond historisch Williamsburg op het programma. Een uur rijden hiervandaan. We rijden een leuke route en het valt op dat er her en der veel plantages zijn, aardige optrekjes en veel groen. Er zijn veel fietsroutes langs de weg en veel borden met historische informatie erop. We parkeren bij het ticketcentrum van Colonial Williamsburg. Je kunt hier vanaf $50 tickets kopen waarmee je alle historische gebouwen in mag. Dat doen wij dus niet. Dit deel van Williamsburg is al een openluchtmuseum op zich. Daarvoor hoeven wij de gebouwen niet in! Mensen in klederdracht spelen het leven van 3-4 eeuwen geleden na. Heel leuk te zien. Er hangt een hele leuke sfeer en het is weer niet druk. Dat is het fijne van september! We zijn hier een paar uur en besluiten naar Jamestown te rijden; nog zo’n historisch deel. We rijden bij toeval de prachtige Colonial Highway en rijden zo Jamestown binnen. Wat blijkt, hier ontstond in 1600 een Britse kolonie die allerlei ontberingen moesten ondergaan en Pocahontas kwam er vandaan. Het Disney-verhaal is uiteraard erg geromantiseerd. De waarheid was dat zij de dochter was van een opperhoofd en trouwde met een Brit. Ze zorgde voor vrede. Overleed al op 22-jarige leeftijd in Engeland. De nederzetting is deel van een National park en wij hadden eerder al opnieuw een jaarkaart gekocht waardoor we de parken gratis in kunnen. Kayleigh en Jorinthe hebben hier straks ook profijt van. Zij gaan over een maand naar de USA. Ook Jamestown en alles wat het inhoudt was een juweeltje. We krijgen een goed beeld van het leven in de kolonie daar. Omdat we de lunch weer oversloegen rijden we weer naar een Cracker Barrel voor een vroeg diner. Sjaak eet weer een lekkere steak en ik eet Haddock, witvis. Het fijne van de CB is dat je er zoveel groenten bij kan krijgen. De salade van spruitjes en kool is echt verrukkelijk en ga ik in NL proberen te maken. Het aanbod kan dus vrij gezond zijn. Dan toch nog even naar de Wallmart. We zijn ook daar fan van. Geweldige grote supermarkt waar werkelijk alles te krijgen is. Ik scoor nog een leuke tas waar ik straks m’n werkspul in kan doen. De koffers worden vrij vol!