Dag 6 naar St. George via Zion NP - Reisverslag uit St. George, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 6 naar St. George via Zion NP - Reisverslag uit St. George, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 6 naar St. George via Zion NP

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

11 September 2014 | Canada, St. George

Na het ontbijtje vanochtend op naar Zion NP. Onderweg even gestopt om het uitzicht te bewonderen van Lake Powell en de dam die een groot deel van dat gebied van stroom voorziet. Prachtig zo dat blauwe water tegen de canyons op de achtergrond. Omdat we gisteren een flink stuk moesten omrijden zagen we een deel van de route voor de 2e keer. Het ging alleen een stuk beter omdat het nu licht was en de wegafzetting minder hinderde dan gisteravond. De klok is hier trouwens weer een uur later. Ze hanteren hier Mountain Time. De reis naar Zion ging prima. De scenic route naar het park was prachtig. Gisteren stonden we aan de rand van de grand canyons, nu begonnen we vanuit het dal van de canyons van Zion NP. Werkelijk prachtig. De ene bocht nog mooier dan de andere. In Zion mag je zelf niet rijden. Vanuit het visitors centre gaan shuttle bussen en die brengen je naar allerlei punten. Prima te doen. Omdat we zonder auto het park in moesten bepakten we ons beiden goed met pet, zonnebril en zonnebrandcreme en namen we volop drinken mee. We gingen met de shuttle naar Zion lodge waar we in de koelte op het gras onze burgers opaten waarna we de eerste trail gingen lopen. Op naar Emerald Pools. Een makkelijke trail die niet te lang zou duren. Makkelijk was de weg maar qua fysieke inspanning best zwaar af en toe maar het was het waard. 3 waterbronnen variërend in hoogte. Onderweg klommen we op rotsen en paden en zagen we 2 x een hert. Daarna daalden we weer af om de volgende Grotto trail te beklimmen en ook die was prachtig. Anders dan in NL kom je weinig andere wandelaars tegen. Je geniet dus volop van de natuur om je heen en echt .. Zoiets prachtigs! Geen drommen mensen, maar je loopt gewoon dwars door al dit moois. Onderweg zagen we ook nog een dode beetle en een levende eekhoorn. Toen met de shuttle verder naar Weeping Rock, een rots die lijkt te huilen omdat van bovenaf het water doorsijpelt. Ook weer een pittige klim voor je kuiten. We kwamen bij de shuttle halte NL tegen. Zij kwamen gisteren uit Vegas en hadden daar ook een roadblock vanwege een hurricane die stukken vd weg heeft weggespoeld. Morgen moeten wij die kant op, maar we zijn nu gewaarschuwd en kregen vanuit het hotel de omleiding mee die lijkt mee te vallen. Nu zijn we in Best Western Plus Abbey Inn, echt een luxe hotel vergeleken met de motels waar we al in zaten, maar die trouwens ook prima zijn. De kamer is luxe en we hebben net gezwommen. Zometeen wat eten en dan weer slapen. Het was weer een prachtige dag!