Dag 3: Moab - Death Horse Point sp & Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 3: Moab - Death Horse Point sp & Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 3: Moab - Death Horse Point sp & Canyonlands

Door: Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

06 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

Vannacht hebben we alweer beter geslapen. Jetlag lijkt vandaag verholpen! We zitten in de Super 8. Na het ontbijt op pad naar Death Horse Point State Park om onder andere de beroemde Green River te aanschouwen. Je kijkt daar je ogen uit, het ene ravijn of vergezicht is nog mooier dan het andere., dus zeker een bezoek waard dit State Park. Daarna op weg naar het nabij gelegen Canyonlands National park. Zonder te overdrijven, maar ook hier kijk je je ogen uit en alles is te belopen als je auto hebt geparkeerd. Mesa arch is prachtig, de ravijnen, de rotspartijen, geweldig! Death Horse Point state park is wat kleiner en Canyonlands is enorm uitgestrekt. Omdat we nog wat tijd over hadden zijn we op de terugreis naar Moab nog een keer Arches National park ingegaan om toch nog de Delicate Arch te bekijken (hadden we gisteren overgeslagen ivm de hitte). Deze Arch is het onofficiële staatssymbool van Utah. Even een klim maar dan heb je ook wat en kan je weer iets van je lijst schrappen. Vanavond een lekkere Sirloin steak gegeten in The Broken Oar met als afsluiting een heerlijke Rasperry & White Chocolate Cheesecake. Ook een echte aanrader en een perfecte afsluiting van een mooie dag. Rondom Moab is trouwens veel te beleven. Niet alleen de nabijgelegen natuur en parken, maar vlakbij stroomt de Colorado River en zijn er genoeg trails uitgezet en voor de avontuurlijke mens is er veel actie te ondernemen, zoals 4x4 wheels drives, rafting, dinosaurs-trails etc. Morgen een lange rit voor de boeg naar Denver. Ongetwijfeld zullen we onderweg weer veel moois zien!

• 06 September 2017 - 08:46

Pama:

Goedemorgen lieverds. Weer een geweldig verhaal. Je kan in de toekomst reisboeken gaan schrijven en dan kom je nog eens ergens.
    Trouwens, de bloemkool met paprika en gehaktballetjes met pittige kerriesaus van je moeder gisteren was ook niet te versmaden.

Liefs, pama