Van Moab naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van Moab naar Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Denver

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

07 September 2017 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag verlaten we de staat Utah en gaan naar de staat Colarado. Om precies te zijn van Moab naar Denver, een rit van 6 uur. Het eerste uur is fantastisch, we rijden langs de Colorado rivier (Scenic route 128) met bergen en rotspartijen om ons heen en de kolkende rivier in het midden. Je weet niet waar je moet kijken voor weer een prachtig vergezicht, het een nog mooier dan het ander. Daarna pakken we wat snelweg kilometers totdat we een stop maken bij het Colorado National monument ( ook een National Park) met opnieuw de mooiste bergen en ravijnen (shiver Point en fallen rock). Je ziet 'scenic treasures' hidden in the canyons. Met de auto scheer je voor je gevoel langs de afgronden, daar moet je wel tegen kunnen overigens. Vooral al je de bijrijder bent, zoals Carola en last hebt van hoogtevrees. Een van de allermooiste uitzichten is The Grand view, deze komt met stip in onze persoonlijke top vijf. Na het verlaten van het park hebben we nog een trip van 4 uur voor de boeg. We volgen de Colorado River en zijn al snel aan de voet van de Rocky Mountains. De rode stenen bergen worden ingeruild voor groene met grote Pines en we komen door ski-gebieden als Aspen, Beaver Creek en Vail. We rijden op 3 km hoogte en de geote trucks komen bijna de berg niet op. Qua temperatuur gaan we van 40 graden naar een graad of 25. In het drukke verkeer van Denver vinden we dankzij de navigatie vlot het hotel Holiday Inn select Cherry Creek. In het nabijgelegen Cafe Rio eten we lekkere quesadillas en morgen gaan we voor het eerst gebruik maken van Uber-taxi. Een goede tip van neef DJ uit Denver. Een prima manier om Downtown te gaan, want het hotel zit verder van het centrum dan we dachten.

Tags: Moab, denver, colorado