Van Denver nr Rocky Mountains en Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van Denver nr Rocky Mountains en Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van Denver nr Rocky Mountains en Cheyenne

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

09 September 2017 | Verenigde Staten, Cheyenne

Vanochtend weer op tijd in de benen. Er moest nog getankt en een lunch en ontbijt gescoord voordat we op pad gaan naar de Rockies, 1,5 uur rijden van Denver. We rijden door studentenstad Boulder en komen door Estes Park waar de ingang is van Rocky Mountains National Park. De parkeerplaats bij Bear Lake schijnt al vol te zijn dus we nemen de gratis aanbevolen shuttle vanaf de park & ride. Het meer is omgeven door prachtige bergen. Hoge dennenbomen en gletsjers. De loop is maar 0,8 mile en we kijken voor de zekerheid toch maar rond of er geen beren zijn. Die blijven wel weg want we zijn niet de enigen die er lopen. Over het algemeen is het niet heel druk maar er is toch genoeg volk op de been. We besluiten nog een trail te lopen en komen uit bij de Alberta Falls, een mooie waterval. Een gemiddelde klim naar boven en goed te doen. Wat beetje jammer is is dat de toppen van de bergen niet helder zijn vanwege de branden in Canada en de USA. De wind zorgt ervoor dat de Rockies een beetje verdwijnen. We nemen de shuttle terug en rijden dan met de auto nog naar Spearlake voor de lunch. Dan gaan we terug. We moeten nog 2 uur rijden naar Cheyenne. We volgen de prachtige slingerweg naar beneden en volgen de rivier die met ons mee kolkt. Het uitzicht is werkelijk prachtig. De groene bergen met de watervalletjes en stromingen en prachtige torenhoge Aspen - dennenbomen. We rijden door Loveland en plots verandert het landschap. Het lijkt op NL maar dan uitgestrekter. Onderweg een paar drupjes regen maar het zet niet echt door. We slapen in het Radisson hotel. Morgen naar Hot Springs, een rit van 3,5 uur maar morgenochtend gaan we eerst Cheyenne in, de hoofdstad van Wyoming want ja we zitten weer in een andere staat. Er lopen hier in het hotel mannen met cowboy-hoeden. Lijkt een of andere conventie.