Dag 12: yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 12: yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 12: yellowstone

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

15 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vandaag op naar Yellowstone NP, 3 uur rijden vanaf ons hotel in Cody, maar we gaan er de hele dag over doen, want we nemen gelijk de onderkant van de Grand Loop mee, dus geisers bekijken, de Grand Prismatic etc en natuurlijk hopen we wild te spotten. We gaan bij De East Entrance naar binnen en we zien vrij snel een bizon. Hij staat gewoon te grazen langs de berm en stapt op zijn dooie gemak de omheining over. De grand loop is eigenlijk gewoon de hoofdweg door Yellowstone. De rit valt ons eerlijk gezegd wel tegen. Er is niet veel te zien. Misschien ook omdat we zo verwend zijn met de meest prachtige vergezichten van de afgelopen week. We zien her en der het stoom uit de grond komen. Afgeraden wordt ook van de gebaande paden af te gaan, want je kan je lelijk verbranden en de aarde is niet veilig. Yellowstone is onder de grond een en al vulkanische activiteit. We bezoeken wat plekken in Geyser Country en zijn net te laat voor de Old Faithfull die elk 1,5 uur spuit. Dat betekent dus in de nabije omgeving de andere geisers bekijken en even een bezoek aan de Old Faithfull Inn voor koffie. Opwarmen is wel nodig want de temperatuur is maar 12 graden en het is ook begonnen met regenen. Gelukkig is het net droog als Old Faithfull haar kunstje weer laat zien. We pakken de auto om naar Prismatic Spring te gaan, maar het is opnieuw flink gaan regenen en door het vele stoom icm de regen is er niets van te zien. We zullen dus gaan als we naar Grand Teton rijden, dan komen we er langs. Van bovenaf is dit een waterbron/geiser met de meest prachtige kleuren. We zijn nu wel erg nat geregend. We komen in, zo lijkt het een file, maar er is wild te spotten en iedereen gaat op zijn rem. We zien opnieuw bizons en ineens ook een kudde herten met een Burlend mannetje, een Bulking Elk. Prachtig om te zien hoe hij zijn kudde beschermt en in de gaten houdt en naar zijn wil aanstuurt. Het hotel is de Gray Wolff Inn & Suites en we hebben een mooie kamer met goed uitzicht. We zitten middenin het centrum van West-Yellowstone, aan de rand van de West Entrance. We kunnen morgen dus makkelijk op pad en richting het Noorden gaan. Morgen wordt het koud en weer een regenachtige dag, 3 graden. Vannacht gaat het vriezen. Vreemd, want over 2 dagen zitten we in Jackson en is het weer 31 graden, zo'n 100 mile hier vandaan.