Dag 13: Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 13: Yellowstone NP - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 13: Yellowstone NP

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

16 September 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone

Vandaag nog een dag in Yellowstone. Op de planning staat de bovenkant van de Grand Loop. Die loopt als een 8 door het park en gisteren bij binnenkomst in het Oosten deden we de onderkant naar het Westen toe. Ontbijt was prima in het hotel. Na weer tanken en controle banden (de rechter verliest druk bij lang stilstaan) konden we op pad. Het regent dus m'n Stetson komt goed van pas. Via Madison naar boven richting Norris en dan rechtsom naar Canyon Village. Dan via Roosevelt naar de Lamar Valley wat bekend staat als de Serengeti van Yellowstone. Echter, voor ons geen wild daar. We gaan verder naar Mammoth Hot Springs en moeten dan helaas dezelfde weg weer terug want de weg van Mammoth naar Norris is afgesloten. Al met al hebben we vandaag weer 9 uur in de auto gezeten. We zagen bizons, herten, een coyote en een roofvogel met als klap op de vuurpijl een zogend hert met jong. De delen van het park verschillen van elkaar. We reden van regen in de sneeuw (jaaaaa echt waar! En niet zo'n beetje ook) en dat met enkele km's verschil! We zagen geisers, bergen, bossen, grassen, stomende watertjes met mooie kleuren en zwavelluchten, kalkstenen terrassen bij Mammoth. Geen beren gezien. Ook geen Moose maar morgen rijden we via Grand Teton naar Jackson dus wie weet ... het is er in ieder geval weer lekker warm, 30+ grafen.