Dag 3 overtocht en meer - Reisverslag uit Port Renfrew, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Dag 3 overtocht en meer - Reisverslag uit Port Renfrew, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Dag 3 overtocht en meer

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

11 September 2024 | Canada, Port Renfrew

Check check dubbel check. Iets wat ik vaak doe [e-1f602] tijdens zo’n check moment zag ik gisteravond plots onze Ferry van 10 am er niet meer bij staan. Leve Instagram. BC Ferries reageerde supersnel en de boot bleek kaduk en we hadden een plek om 11 am. Prima dat betekende uur later uit bed. Maar uiteraard waren we door jetlag toch weer rond 6 uur wakker. Op gemak ontbijt en koffie en douchen. Ruim op tijd klaar richting de ferry bij Tsawwassen. Even koffie met lemon blueberry cake en de altijd heerlijke pecan pie gescoord om wachttijd te overbruggen. Ook nog een leuke trui. Omdat we op tijd waren stonden we ook vooraan in de lane voor de boot. De overtocht was heel rustig en we bleven vnl buiten in de hoop wildlife te zien. En ja hoor plots zie ik orcas terwijl ik door m’n verrekijker kijk. De kapitein roept het ook om. Een stuk of 3 wat meer bij de kust. GEWELDIG!!! We zijn vlot van boord en moeten even op zoek naar een supermarkt. Door een wegafsluiting moeten we omleiding nemen en plots staan we voor een ferry. Dat is niet de bedoeling. We zijn op weg naar de Malahat Skywalk maar wel via de normale weg en langs een supermarkt. We keren dus om en zien plots een Dollar Store. Lekker lokaal maar het lijkt soort Action. Een vriendelijke Canadees zegt ons waar we een supermarkt zullen tegenkomen en we bedanken hem vriendelijk en kopen wel wat water. Een stuk verder zien we een farmers market en stoppen daar maar. Ook weer super local wat het extra leuk maakt. Mensen in de rij voor heerlijke sandwiches die ter plekke worden gemaakt. Ik vraag aan een vrouw wat een marble fry brood is omdat dit een vd keuzes is. Het is gemarmerd mix van bruin/wit. Ik neem toch sourdough en pik het voorbeeld van de man voor mij door smeersel van mayo en cranberry saus te nemen en te beleggen met crispy bacon en een lading veggies. Heerlijk!!!! Buiten treffen we het echtpaar en ze vragen ons aan hun tafeltje en we proberen de giga sandwich weg te werken terwijl we in gesprek raken. Dan snel weer verder naar de excursie van vandaag want we zijn wat verlaat geraakt.

de Malahat Skywalk ligt prachtig in het bos te bereiken door houten bruggen hoog in de bomen. Het is een soort groot houten bijenkorf en je loopt steeds hoger met prachtige uitzichten. We zien roofvogels. Van bovenaf kan je met glijbaan naar beneden. Sjaak durft als eerste en ik durf ook [e-1f602]. Het gaat best snel en we vinden onszelf erg stoer. We lopen daarna via het bospad terug en plots zie ik een hertje. Sjaak kan het filmen en er komen er 2 bij.

we zagen dus al wildlife op deze dag.

We moeten nog 2 uur rijden naar Port Renfrew en treffen file en daarna een flink stuk slechte weg. We raken moe maar eindelijk arriveren we om 19 uur. Het regent ook wat. We halen even kwark en chips in de general store. Ook zo heerlijk kneuterig. Net als op tv of in de film. Op het terrein vh hotel moeten we even zoeken en een Belgische vrouw legt uit dat de receptie dicht is maar dat er een brief hangt. Wij weer terug en ja .. in de brievenbus een brief voor ons met code van de deur. Wat een prachtig en afgelegen hotel!!! Weer soort studio. En het ruikt hier heerlijk naar bomen. We kijken wat naar debat Trump en Harris met chips en tomaatjes [e-1f92a] en sluiten de dag. Morgen naar Botanical beach met eb. Dan valt het droog en ontstaan er poelen met zeeleven. Ben benieuwd!

• 11 September 2024 - 07:24

Corrie F:

Wat een leuk verslag en wat mooi opgeschreven, alsof ik er bij ben[e-1f495][e-1f33b]