Van Port Renfrew naar Tofino - Reisverslag uit Port Renfrew, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van Port Renfrew naar Tofino - Reisverslag uit Port Renfrew, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van Port Renfrew naar Tofino

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

13 September 2024 | Canada, Port Renfrew

Vandaag een lange reisdag op het program. Er zijn hier maar een paar highways en even snel naar een andere plek kan hier dus niet. Vandaag moeten we naar de westkant maar dan moeten we wel via het noorden. Een dat met tussenstops dus. Maar het is hier zo prachtig waanzinnig mooi .. tussenstops kan je dus om de haverklap nemen en ze lopen qua tijd ook snel uit [e-1f602]. In Port Renfrew moeten we dus een brug over en daar zie je de vissen zo uit het water springen happend naar muggen. Er staan mannen te vissen en de omgeving is waanzinnig. Een km verder rijden we langs Fairy Lake en plots zie ik daar de toeristische trekpleister: de kleine boom die groeit op een boomstam. Dus weer een stop .. dan stoppen we bij Harris Creek Spruce want daar staat een hele oude boom van 4 meter omtrek. Ik doe bij het weggaan net of ik schrik van een beer, waardoor Sjaak erg schrikt en ik lig in een deuk. Ik gier nu weer van de lach ..

Dan gaan we verder naar Chemainus, the little town that did! Toen hier de houtzagerij sloot zocht men een nieuwe inkomensbron en schilderden men prachtige muur tekeningen op de gebouwen die de geschiedenis van de stad uit beelden. Een leuke toeristenpleister en schattig artistiek dorp. Een stuk verderop stoppen we in Coombs, daar hebben ze geiten op het dak van de lokale market. Een leuke gezellige toeristenfuik. Dan op naar the little qualicum falls waar we een uur de trail lopen maar zowel upper en lower falls. Het valt op dat de weg hier slecht staat aangegeven. Je zou zo verdwalen .. of zie ik beren op de weg?! [e-1f914][e-1f61d]

Nog even langs eeuwenoude bossen met giga hoge bomen, Cathedrale Grove.

Op internet lazen we een tip om richting Tofino een zalmkwekerij te bezoeken. De kans op zwarte beren daar was groot. Helaas was het al gesloten dus toen maar naar het hotel. Gelegen aan de haven en weer een prachtig uitzicht met diner! Morgen gaan we varen naar de Hot Springs, alleen te bereiken met boot of airboat. Hopelijk zien we ook veel wildlife.

• 13 September 2024 - 10:35

Jeanne: