Varen en de Hot Springs - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Varen en de Hot Springs - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Varen en de Hot Springs

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

14 September 2024 | Canada, Tofino

Vanochtend weer bijtijds op pad. Om 8 uur moeten we bij Ahous adventures zijn voor een dagje varen naar de Hot Springs. We krijgen veiligheidinstructies op de boot en een reddingsvest aan. We gaan varen door Clayoquot sound gebied. Al snel zien we water spuiten. Dat betekent maar 1 ding: een walvis!!! Wel wat verder weg maar dat mag de pret niet drukken. Het zijn er zelfs twee en ze hebben een naam. Dit zijn bekenden in bekend gebied.

Tegelijkertijd spotten we zeehonden die lekker op de rotsen liggen. Ook zeeotters zien we in grote getallen. Wat zijn ze leuk én groot zeg!!

Bij de hot springs moeten we zelf verder op pad. Zo’n 2 km door prachtige regenwouden over houten vlonders. Trap op, trap af, stijgen en dalen. We komen wel aan onze stappen hier hoor. De beenspieren zijn straks super op orde!! Bij de heetwaterbronnen kleden we ons om en we klauteren en glibberen over rotsen en het soms zeer hete water door de waterval zo de poelen in. Het is niet zonder risico hoor en ik zeg het nogmaals: je moet echt een goede conditie hebben om dit allemaal te doen. Ben dus trots op onszelf! We warmen aardig op en de regen van vandaag is absoluut niet erg. Het koelt gelijk Lkkr af. We klauteren er weer uit en kleden ons weer aan maar moeten echt even afkoelen. De bronnen bestaan al eeuwen en de natives gaven er geneeskracht aan. Het ruikt ook naar zwavel dus het voelt als een echte spa!

Meegebrachte lunch op en we lopen het half uur weer terug door het prachtige heerlijk ruikende bos. Met de boot varen we via de Pacific Rim

weer terug en zien weer vele otters. We speuren de kanten af voor beren maar helaas .. misschien morgen als we op excursie gaan. Weer met de boot, op zwarte beren jacht!

• 14 September 2024 - 13:10

Jeanne: