Op weg naar Telegraph Cove - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Op weg naar Telegraph Cove - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Op weg naar Telegraph Cove

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

16 September 2024 | Canada, Tofino

Vanochtend moesten we afscheid nemen van dat prachtige plekje aan de haven van Tofino. De zon kwam op en de mist in de bergen. Fantastisch mooi!!! De laatste foto’s daar werden gemaakt. Op pad .. via Highway 4 weer terug naar waar we al reden om dit keer via de 19 en 19a(want zo reden we een stukje pittoresk)naar Campbell River te gaan. Via Fanny Bay waar de beroemde oesters vandaan komen en ik mosselen at bij Fanny’s Bay Inn en Sjaak opnieuw een burger, reden we naar de Elk Falls. Een korte trail naar een suspension bridge (hangbrug) en de waterval. Mooi om te zien en de brug wiebelde soms behoorlijk maar ondanks hoogtevrees ging ik er overheen. Daarna nog wat uurtjes in de auto naar Telegraph cove. Onderweg nog een mooi groot hert gespot. En bij Telegraph cove nog een kleintje die over de parkeerplaats liep.

We hebben een lodge en kijken uit over de Broughton archipel marine provincial park. Een gigantisch water gebied. Vanuit de kamer zag ik met de verrekijker dolfijnen voorbij zwemmen. Telegraph Cove heeft een bijzondere geschiedenis en de lodges en huisjes zijn nog in oude staat en worden verhuurd. Alles staat hier op palen want het staat deels in het water. Beren lopen hier ook dus afval opruimen is zeer belangrijk. Het is ook overal echt schoon. Geen afval op straat. Wanneer een beer eten krijgt of kan pakken is hij al geconditioneerd en een gevaar voor de mens. Morgen grizzly’s zoeken. Zeer vroeg op pad want om 6.40 moeten we in Port McNeill zijn om de hele dag te varen naar Knights Inlet. Zin in!!!