Grizzly beren and more - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Grizzly beren and more - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Grizzly beren and more

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

17 September 2024 | Canada, Port McNeill

Vroeg uit de veren. Om 5.15 uur de wekker en een koude douche want ik kreeg geen warm water uit de kraan. Sjaak na mij natuurlijk weer wel! [e-1f61d] op naar PortMcNeill in het pikkedonker op weg naar Sea Wolf Adventures waar we om 6.40 uur moeten zijn. We treffen (alweer) Nederlanders. We hebben een superfijne snelle en comfortabele boot en varen 1,5 uur naar Knights Inlet waar de beren zitten. Daarna zoeken we werkelijk elk stukje kant en strand af zolang het eb blijft maar geen beer te zien!! We deden nog zo ons best. Maarrr wat we wel zagen: orkas en niet 1 of 2 maar wel 8. De kapitein hing af en toe de microfoon in het water en wat je dan hoort is onvoorstelbaar zo mooi en ontroerend .. de orcas praten met elkaar .. Ook humpback whales gezien in vele getallen. Zo mooi. Dat geluid als ze water spuiten. Prachtig. We hebben wel half uur bij 3 humpback whales gedobberd die zich tegoed deden aan scholen vissen!!! We zagen ook wat purpoises, een dolfijn soort. Zeeleeuwen en een zeeotter. De dag was geweldig. Zo’n mooie natuur hier niet normaal. Nu het gezicht bruin verbrand en zo gaan we eten in het enige restaurant van Telegraph Cove. Morgen naar Port Hardy!

• 17 September 2024 - 12:01

Jeanne:

en ik moest helemaal naar Ijsland vor 2 bulrugwalvissen te zien. Wat ruig wat jullie allemaal doen en zien. Leuk. En geniet ervan