Port Hardy - RHIB boot - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Port Hardy - RHIB boot - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Port Hardy - RHIB boot

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

19 September 2024 | Canada, Port Hardy

Vanochtend na het ontbijt naar de haven om

ons klaar te maken voor weer een water-dag. Bij coast rainforest safaris werden we in pak gehezen voor de dagtocht op de RHIB-boot. Wat een onderneming .. loodzwaar ook die broek en jas inclusief muts en skibril. En hadden we dit nodig? Jazeker wel want de wind was behoorlijk fris en hard als de boot vaart maakte. Dit deel van het water is meer wijds en onbeschermd. De boot heeft luxe schokbrekers onder de stoelen dus erg comfortabel. Ik had gedacht dat het wat eng was maar we voelden ons volledig op gemak op het water. We zagen veel zeeleeuwen, zeeotters, aalscholvers, een oudere en jongere versie van een zeearend en walvissen. Ook hier opnieuw prachtige natuur. De boot maakte het wat avontuurlijk. We aten lunch in een baai waar de zon ook lekker doorkwam. Hoe gek het ook klinkt .. je raakt gewend aan al dat wildlife! Dit was ook onze laatste excursie en de 4e op het water. Qua natuur en wildlife was de Seawolf Adventures het mooist, al zagen we geen grizzly’s. Morgen even terug naar Telegraph cove want Sjaak moet z’n gsm oplader in het stopcontact. Gelukkig komen we er langs als we morgen via Campbell river naar Quadra Island gaan voor ons laatste deel van deze reis.