Quadra Island - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Quadra Island - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Door: Sjaak en Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

21 September 2024 | Canada, Quadra Island

Vanochtend alle tijd van de wereld. Geen concrete plannen maar kijken wat de dag in petto had. Het ochtendgloren over het water. Het was fris maar ik stond in ochtend tuniek al te gluren over het water. De twee zeeleeuwen waren alweer present. We bleven nog wat hangen en raakte in gesprek met mede gasten. Plots zei hij dat er een walvis in de baai was. Iedereen erop af en we kregen een prachtig schouwspel van moeder humpback en ze had kalfje bij zich. Op nog geen 20 meter afstand vlak langs de kust bleef ze dobberen en eten. Het tij en de stroming waren zo gunstig dat er via in overvloed was. Weer een kadootje!

Uiteindelijk op pad .. naar cape mudge en heriot bay en het Rebecca Spit Provincial Park. Ook even gekeken bij de Kay Dubois Recreation Trail. Prachtige kustlijnen. Verder weinig te beleven dan genieten van de natuur. We lunchen in het nabijgelegen - tja dorp kan ik het niet noemen - rijtje winkels van Quathiaski Cove. De lunch is lekker: Sjaak een chicken wrap en ik bietensalade. Daarna terug naar het resort voor koffie. Tijdens de walvis show ontdekten we een grote tuin achter het resort met van die heerlijke Canadese stoelen en uitzicht op Campbell River en Vancouver Island. Lekker even in de zon zitten en het water weer afturen. Ik zie weer de grote Amerikaanse adelaar en ontdek ook haar nest. We genieten een poos van het uitzicht. Terug op de kamer zitten we op het deck en ja hoor: mama zeeotter met 2 kids. Vis vangend. Porpoises (soort kleine dolfijntjes), de zeeleeuwen ook weer present. Geweldig. Ondertussen eten we rauwkost en fruit (en chips [e-1f602]) als diner. Er is hier nauwelijks mogelijkheid tot diner. En het sluit ook vroeg en we hadden al late lunch. Morgen beginnen we langzaam aan de terugreis. De ferry terug naar de overkant, 1,5 uur rijden en de grote ferry terug naar Tsawwassen. We slapen ergens bij het vliegveld. Weer een mooie dag!