Van Daleville nr Cherokee - Reisverslag uit Daleville, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Van Daleville nr Cherokee - Reisverslag uit Daleville, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Van Daleville nr Cherokee

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

04 September 2019 | Verenigde Staten, Daleville

Vandaag besloten rechtstreeks naar Cherokee in de Smoky Mountains te rijden. Een tripje van 5 uur. Eerst lekkere wafel op in het Super8 Daleville waar we sliepen. Aardig personeel en keurig hotel.
Als we via de Blue Ridge Parkway zouden rijden zouden we dagen onderweg zijn. Wel namen we er vlakbij Cherokee nog een stukje van. We hebben nu zowel het beginpunt als het eindpunt gehad. Het eindpunt heeft prachtige lookouts. Toen ook een klein stukje van Smoky Mountains NP gedaan. Het visitors center is de moeite waard. Een boerderij uit de oudheid en de Oconaluftee rivier stroomt er langs. Cherokee is een indianenreservaat. In de 19e verbannen naar een beperkt gebied. Het verdrag wat ze sloten hield in dat zij hun meeste land/gebied op gaven. In het dorp barst het van de souvenirshops maar er valt verder weinig te beleven. Er is een groot casino maar dat trekt ons niet dus na een Hershey-ijsje en Whopper van de Burgerking nu in het hotel. De Smoky Inn & Suites. Leuke uitstraling in de lobby en de kamer is weer prima. We houden orkaan Dorian nog steeds in de gaten. De alerts op de gsm werkt prima. Als je in de buurt van het bedreigde gebied komt geeft ie een waarschuwing. Die kregen wij dus nabij Asheville omdat de kust van South Carolina en Georgia bedreigd wordt. Hier is het echter zonnig en warm en geen orkaan te zien. Bij de lobby wel mensen die gevlucht waren uit Georgia en hopen dat hun huis er straks nog staat. Wij zijn onze laatste week in dat gebied maar dan is Dorian al ver voorbij New England en weer op zee. De schade zal dan nog wel te merken zijn dus maar even aankijken of de route aangepast moet worden. Voor nu blijven we bij ons plan. Morgen via Chattanooga naar Nashville. To be continued .. x