Naar Frdericksburg - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Naar Frdericksburg - Reisverslag uit Fredericksburg, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Naar Frdericksburg

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

20 September 2019 | Verenigde Staten, Fredericksburg

Vandaag hoefden we niet lang te rijden. Een dik uur. We besloten dus eerst maar naar downtown Petersburg te rijden maar daar waren we snel klaar. Het historisch deel is ergens in de jaren 1800 afgebrand en daarna zijn de huizen uit steen opgebouwd. Petersburg ziet er wat armoedig uit. De sfeer ademt ‘blijven hangen in vroegere tijden’ uit, maar dan niet historisch gezien maar wat achtergesteld. We gaan dus naar Richmond, de hoofdstad van Virginia. Het ligt zomaar klein stukje verderop. Onderweg zien we weer een bord van een fort en besluiten daar even naartoe te gaan. Het is een mooi stukje natuur waar vroeger een fort stond en de rivier de James voor bevoorrading maar ook voor stuk kwetsbaarheid zorgde. Als we in Richmond zijn parkeren we bij de rivier waar je de Canal Walk kunt lopen. Een industrieel stuk wat trendy oogt. Bij toeval staan we plots voor de NASCAR, races in een stadion op een ovale baan. Toevallig hoorden we dit gisteren op de lokale tv en nu zijn we dus plots getuigen van de kick-off. We ontmoeten een NL stel die nu een jaar in Richmond woont en waarvan de ouders nu op bezoek zijn. Ze zijn zelfstandigen en produceren inpakmachines voor groente en fruit. Blijkbaar zijn zij dus voor enorm nut voor Amerika anders zouden ze niet mogen emigreren! We zien de race-auto’s met veel kabaal vertrekken en besluiten richting hotel te gaan. Dit keer zitten we in een Red Roof Inn, standaard motel maar voor ons prima. We zoeken downtown Fredericksburg op en als je van antiek houdt zit je daar goed maar er is weinig te zien/doen. Wel ademt het een historische sfeer uit. Op de terugweg nemen we onze 2e milkshake van deze reis. De lunch hadden we op bij de Cracker Barrel. Forel met boontjes en broccoli en breadpudding toe. De ijssalon oogt jaren 50 en ligt zo aan de weg en wordt druk bezocht. Vast een goed tentje dus! Morgen gaan we terug naar Washington DC. Om 15 uur hebben we een Tour door het Capitool gepland staan. Dit keer hebben we wat luxer hotel op loopafstand van het Capitool. Wel zo lekker op onze laatste dag. De koffers zijn vol en gewogen. We blijven netjes binnen het gewicht maar ze zitten wel vol!