Naar Natchez - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu Naar Natchez - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Sjaak en Carola Kwaak-van Kesteren - WaarBenJij.nu

Naar Natchez

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Sjaak en Carola

08 September 2019 | Verenigde Staten, Memphis

De eerste week zit erop. We hebben al veel gezien. Nog 2 te gaan .. vandaag Graceland verlaten en via de Natchez Trace Parkway naar Natchez, Mississippi. Maar eerst langs het geboortedorp van Elvis in Tupelo. We bekijken zijn geboortehuis, beelden, kerk waar het gezin naartoe ging. Het museum is nog dicht maar er is buiten alles te zien. Dan starten we op de Parkway. De weg gaat continu door bossen en we stoppen bij Cypress Swamp en Sunken Trace om even de benen te strekken. De Swamp is een klein stukje moeras. We spotten zelfs een alligator. Sunken Trace brengt je 200 jaar terug. Zo liepen de pioniers, indianen, handelaars etc de route. Wel 500 mijl en niet ongevaarlijk. Onderweg zien we 3x herten. Een steekt plots over en de anderen hadden jonkies. Heel leuk! Ons hotel is eigenlijk een B&B. Een mansion uit de 17e eeuw oorspronkelijk gebouwd voor de kleinzoon van Samuel Brooks, de eerste burgemeester van Natchez. Een historisch pand waar we weer alleraardigst werden ontvangen! We hebben echt een prachtige kamer. Zo uit de 17e eeuw, maar gelukkig wel met wc en stromend water! We kunnen er ook dineren. We kijken nog wel even. Kijk al wel uit naar het ontbijt morgen!!